torsdag 14 mars 2013

Vackra retrotextilier

Av någon anledning dyker jag på en massa fint retrotyg just nu. Inte mig emot. Jag är grymt sugen på att sätta mig vid symaskinen och bara sy. Jag har en massa idéer på fina saker som skall sys och det mesta är till lillan. Det är ju så roligt att sy åt barn. Det går snabbt och det går inte åt så mycket tyg.

 
 
Svan av Wanja Djanaieff. I storlek som ett stort örngott. Fyndat för en mycket billig penning på en loppis hos en dam som jobbat på tygbutik i många år. Jag hittade en hel del annat hos henne också.
 
 
 Facebookfyndat. Lejon av Gunilla Axén.
 
 
Gardilängden hittade jag på myrorna idag. Bara en tyvärr men billig och superfin. Det andra tyget är tyvärr en mycket liten bit. Känner igen det men vet inte vad det är. Någon kanske kan upplysa mig? Myrorna håller förresten på och strukturera om butiken. Det fanns jättemycket nytt och fint. Det jag hittade var inte så dyrt heller, inget över 30:-.
 
 
 
Dessa tyger hittade jag också på loppis hos damen som jobbat på tygbutik. Det småblommiga tyget på övre bilden är ca 3 meter långt så det blir nog en klänning åt mig. Jag älskar de färgerna. Min favorit är nog tyget med svart botten och stora blå och rosa blommor. Tyvärr en liten bit men förhoppningsvis räcker det till en fin sommarhätta till lillan. Jag lägger upp bilder på mina alster när de är färdiga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar