lördag 2 mars 2013

Födelsedagskalas i Retrohem

Idag blev jag bjuden på födelsedagskalas hos finaste S. Jag tog med mig kameran även denna dag för att dokumentera hennes hem som innehåller underbara saker. Hon är en loppistoka och auktionsnörd av högsta rang. Problemet var inte vad jag skulle ta bilder av utan hur jag skulle junna begränsa mig. Jag är grön av avund på ungefär allt i hennes skåp och hyllor. Ja se själva och tråna.

 


 
Vi blev bjudna på gofika på fat från Ekeby och kaffe ur vackra gula koppar.
Sockerkakan fick ett vackert spetsmönster av florsocker.
 

Orange vårtema i köket. En samling vackra glasvaser och campagnebrus i fönstret.
På bordet står, bland annat, ljusstakar och brevvikter i glas och underlägg i slipat spegelglas. Underbar lampampfot, Luxus i glas "fattigmanssilver"
 

Oh jag dör! Helt fantastiska burar och lådor i arbetsrummet.
 

 
Ett smakprov från vitrinskåpen. Vackra och personliga ting i samlade grupper.
 

 
En samling härliga former och färger i glas.
 

Turkost och lila i vardagrummet. Vår inne och snöstorm ute.
 
 
D visar sin digra samling manschettknappar.
 
 
Är det inte vackert så säg! Ett kreativt retrohem som inte går av för hackor.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar