söndag 10 mars 2013

Plåt och smycken

Idag var det loppis på Ersboda Folkets Hus. Det var jättelång kö in, kanske den längsta jag sett där. Träffade fint folk i kön också. Väl inne såg det inte ut att vara så mycket. En del bord stod tomma och det var färre bord i första rummet än vad det brukar vara. Det var även många bord som bara hade te.x. stickade sockar, Nyproducerade schabby chic prylar o.sv.

Efter en snabb svepning av rummet hittade jag ett bord med flera fina smycken som jag fick ett fint paketpris på. Bland dessa ett vackert silverhalsband i silver och onyx. Jag fyndade även vid ett bord med två tjejer som hade god smak. Där blev det tavelramar, en fin plåtbricka och en fin röd kastrull som jag tror är en Kaj Franck. Jag hittade också en IRA burk som jag tror skall få ett nytt hem framöver.




Tre broscher och två hårspännen vilket är ganska ovanligt att hitta.
Oftast har en av dom försvunnit under åren som gått.
 


Lite sött påskpynt fick också följa med hem. Hoppas att dessa får vara ifred för katterna bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar