lördag 2 mars 2013

Drinkprovning i Retrohem

Ikväll var det drinkprovarkväll med brudarna. Vi är fyra damer av en "good vintage" som i vanliga fall brukar inmundiga rött vin av detsamma. Denna gång bestämde vi oss för att ändra i stadgarna och ta med ingerdienser för en drink var som vi sedan bjöd de andra på. Värdinna för kvällen var Lillemor som bjöd in oss till sitt hem. Hon bor i en fint och personligt inredd lägenhet med många vackra och hemtrevliga detaljer i vintagestil. Jag tog tillfället i akt och tag med min kameran för att dokumentera en av mina goda vänners retrohem. Kanske det blir en serie av dom här i bloggen.
Kika gärna på Lillemors blogg http://naltatokut.blogspot.se/



Lillemor är en konstnärssjäl som skapar vackra saker runt om sig.
Här en samling ting på en skänk i sovrummet. Tavlan målad av Sofia Jauring.


Lampor i sovrummet som bidrar till en skön lantlig stämning.
Installation i sovrummet med spinnrock och drivved i kombination.


Omsorgsfullt utvalda är föremålen i hemmet. Här två lampor i vardagsrummet.
 
 
Belysning är viktigt. Här den vackra och ovanliga golvlampan som pryder sin plats i vardagsrummet.
 

Vackert med kvalitet. En välgjord och bekväm gungstol. Lillemor visar upp senaste fyndet från Kupan, lakan med broderat monogram som skall bli till gardin i köket.
 

Mitt bidrag till drinkprovningen. Irish Coffe.
Äntligen fick jag användning av mina skedar med sugrörsfunktion. Passade perfekt till denna drink.
Stilleben av vackra textilier i den härligt nötta kökssoffan.
 
 

Det är de små detaljerna som utgör helheten.
 
Och ja klockan är över två på natten. Visst finns det ingen regel om att man inte får posta inlägg i smått berusat tillstånd? Ha en fortsatt bra lördag allihopa. Vi lär INTE ses på PMU imorgon (senare idag).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar