söndag 24 mars 2013

Bilproblem och loppistur

I helgen besökte jag mina föräldrar och nyttjade deras expertis som barnvakter så att jag kunde fara på loppis. När jag skulle starta bilen och åka så utstötte den alarmerande ljud. Hack, hack, skrap, skrap. Enligt min far var det stor chans att det var kamremmen som gått sönder. Av alla remmar i en bilmotor är det en av de men uppenbarligen inte vill skall gå sönder! Medan han tålmodigt började plocka motorn i små bitar lånade jag min mors bil och åkte på loppis. Ok det kanske låter lite väl elakt men jag var ivrigt påhejad av båda mina föräldrar.
 
När jag nu var ganska försenad var jag ganska säker på att alla godbitar redan försvunnit. Efter en snabb sväng hittade jag en trevlig brevvikt i glas men inte så mycket mer. Sedan började jag gräva, och självklart bar jag till slut hem två påsar med prylar.


Två klänningar, från 70-talet skulle jag tro. Den högra är superhäftig. Modellen är som en lång 60-talsklänning fast med 80-talsliknande mönster. Tyvärr för liten så den får flytta. Den vänstra är brun med beigea rosor och knytskärp. Den satt bra så den får vara kvar.

 
Jag hittade också två längder grå/gulrandiga gardiner i glesvävd ull. Superfint skick för en billig penning. Jag har verkligen börjat gilla gult. Grått och gult är ju jättefin tillsammans.



Jag köpte detta tyg av ett gäng fina damer. De sålde saker och skänkte till ett projekt som försåg kvinnor i afrika med rent vatten. Det är verkligen helt galet tyg med vad jag tror är sådana där strandtält som fanns förr i tiden. Verkligen svenskt färgval.





Det blev också två olika gardiner med söta mönster. Två längder och en kappa samt omtag av de med äpplen och två korta längder av de undre med blommor.

När jag kom tillbaka efter rundan hade min far fixat bilen. Man har bra tur att man kan få hjälp med sådant. Tack pappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar