fredag 8 mars 2013

Textila fynd

Idag tog jag och lillan en liten tur ut i solskenet. Hon börjar bli frisk men är ganska trött fortfarande. Vi körde bort till Emmaus där jag inte varit på år och dag. Jag hittade ett kakfat av pressglas och ett par fina barnskor som lillan kanske kan ha nästa sommar.


Sedan kikade vi förbi Kupan där de fortfarande hade rea. 20:- för alla textilier och 10:-/st eller 20 st för 100:- för alla barnkläder. Självklart grävde jag åt mig 20 st klädesplagg och hade nog hittat mer om jag inte hade haft tidsbrist.






Visst var den sista klänningen helt underbar.
Noteras bör att kläderna varken var tvättade eller sturkna vid fotograferingstillfället.

 
 
 
På kupan hittade jag också en jättefin finsk Anorak åt lillan. Mönstrad med blommor, klädda knappar och avtagbar huva. Av riktig pangkvalitet som finska kläder brukar vara.


Ett par påslakan och ett par gardinlängder följde också med hem.
Riktigt fina fynd för en fredag eftemiddag.

Imorgon blir det nog PMU. Då ses vi LoppisUmeå!

2 kommentarer:

  1. underbara fynd, speciellt klänningen, skorna och det gula och röda påslakanet

    SvaraRadera