fredag 31 maj 2013

Säljes: Gamla hattar

Om jag ser en annons i tidningen som lyder: Säljes; Gamla hattar. Då kan jag inte låta bli att ringa. Damen som annonserade hade köpt hattarna på 80-talet från en hattbutik som stängde i Ånäset. Jag bestämde mig för att köpa osett. Jag och lillan tog en tripp till Nordmaling där de fanns. Det var tre kartonger oanvända hattar av olika slag. Filthattar, ståhattar och textilhattar från 1920- till 1970-talet.

Hattbonanza!

Det var lilla julafton här hemma igår! Det var så himla spännande att gå igenom alla lådor med en uppsjö av hattar i olika stil, färg och material. Vissa var lite knycklade men det går nog att fixa till och nästan alla hade kvar sina prislappar. Jag kommer att behålla en del och vissa kan bli presenter men ett antal kommer nog att säljas. Jag menar, så många hattar behöver jag inte. Faktiskt!




Och nu... En hattparad!
 




 
En av sommarens hetaste dagar tryckte jag ned hatt efter hatt över huvudet i ren eufori så ni får ursäkta det stripiga håret och den flottiga looken.

4 kommentarer:

  1. Men du.... jag köper gärna en huvudbonad av dig! =) Så häftigt med sådana där gamla hattfynd. Du fick dig en lilla julafton mitt i högheta sommarvärmen.

    Ps. Har fru Mellberg gått och klippt sig? Inte mycke striphår där inte! Ds.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skall bara få tummen ur och sortera igenom det fina fyndet. Ja jag har klippt mig. Det blev sommarkort page med kort lugg, faktiskt riktigt skönt!

      Radera
  2. Svar
    1. Tack! Framförallt är det roligt med hatt ;)

      Radera