fredag 24 maj 2013

Vi ställer till med loppis!

Den 9 juni anordnar några av oss från facebookgruppen Umeå Retro en loppis. Vi är alla inbita loppisbesökare och känner att det börjar bli lite fullt i skåparna. Visst hjälper ni oss att bli av med lite saker?

Det kommer att bli mycket vintage och retro men även en del annat som barnkläder, köksprylar och kuriosa. Många riktigt fina kvalitetsföremål kommer att flytta hemifrån så passa på att fynda. Jag känner mig verkligen peppad och håller på att välja ut föremål som skall säljas. Processen att välja vad som skall stanna och vad som får gå är inte enkel men jag räknar med att gå på en hel del loppisar under sommaren och då behöver jag frigöra lite hyllplats.

 
Så här ser vår plansch ut. Den kommer att sitta på lite var stans veckan innan loppisen.
 
Vi kommer att hålla till i min bostadsrättsförenings kvarterslokal på Hermelinvägen 202a, Mariedal, Umeå. Förhoppningsvis blir det fint väder så att vi även kan stå på den fina nybyggda altanen. Lite saker har jag hunnit plockat ut redan. På bilderna nedan finns saker som kommer att säljas på loppisen.



Fyra tallrikar "Teve" från Gefle i bruksskick.


 
Två tallrikar "Safari" Gefle. I lite sämre skick men fullt användbara.


Två glasunderlägg i plåt. IRA
 
 
Två väggljusstakar i tenn. Utmärkt skick.
Stämplade med årtalsstämpel och "Svenskt tenn"


Två fina kammarstakar i pressglas.


Kaffekanna med hjärtan. Utmärkt skick. Fin även till saft.


Två gömmor, kanske för peppar och salt, med kork i botten. Kosta.


Glasvas för sommarblommorna. För nu är sommaren här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar