lördag 25 maj 2013

Snabb och effektiv loppisrunda i solskenet

Underbart väder och en lång lista med loppisar att besöka. Sämre kan en dag börja. Jag och bästa S tog oss en effektiv loppisrunda som började med PMU strax innan 10.00. Där var det inte så lång kö som det brukar vara. Det kan bero på det stora utbudet av loppisar att besöka eller på det underbara sommarvädret. Inne på PMU var det kokhett.
 
Jag sprang på ett fynd som jag letat efter en stund. En kopp med fat från Hackefors med texten Morfar. Den skall lillans Morfar få i födelsedagspresent nu i juni. I ypperligt skick till ett mycket bra pris. Jag har sneglat på en liknande kopp på Kupan som de säljer för 150:- men det tyckte jag var lite för dyrt. Det blev också bland annat en leksakstelefon åt lillan, en likadan som jag hade när jag var liten. Den gamla finns kvar men denna är i bättre skick och lite mindre tror jag.
 
 
 
 Sedan besökte vi två mindre kvartersloppisar på Böleäng.
Inte så mycket matnyttigt där. Lite barnkläder och en pytteliten mjölkhämtare.
 


 
En garageloppis på Bryggargatan var en trevlig upplevelse. Alla gardiner 5:- och ungefär samma pris på allt annat. Ett par skinnstövlar i stl 39. De får nog flytta hemifrån då de var aningens för små för mig. Ett gäng fina äldre klädhängare och ett sött tyg med blommor i olika färg hittade jag också.

 
På haga blev det två besök, en större garageloppis där jag hittade en trehjuling och lite kläder åt lillan. Den andra loppisen var en kvartersloppis på Gärdesgatan, Haga. Där hittade jag bara en babyfilt. Vi var klara vid 12.30
 
Snabbt och effektivt va?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar