torsdag 30 maj 2013

Särdeles misslyckat

Tjusningen med loppis är enligt mig möjligheten att hitta det där guldkornet bland allt bråte. Jakten efter vackra och roliga saker som förgyller ens vardag. Att hitta något som gör dig eller någon annan glad.
 
För att hitta dessa guldkorn får man sålla igenom en hel del sandkorn, ganska ointressanta och vardagliga ting som inte tilltalar mig. Ibland hajar man dock till. Det finns saker som aldrig borde ha lämnat idéstadiet. De gör mig i och för sig glad på ett helt anat sätt, ett skaka på huvudet i förundran- sätt. Ett exempel på detta har ni nedan.
 
  
 
Om ni inte ser vad det föreställer, om så är fallet håller jag det inte emot er, är det en scen ur den kända sagan Flickan med svavelstickorna av HC Andersen. Det kanske finns några där ute som läser detta och tycker att det är en jättesöt kopp med fat, ni kanske till och med samlar på dom. All lycka säger jag. Allt är inte för alla och det är om min högst personliga smak och tycke som jag skriver i min blogg.
 


Dessa är ju inte precis anskrämliga, men jag har aldrig sett liknande förut. Galocher har man ju sett och pamplucher. Dessa verkar vara av lite tunnare plast för att dra över sina pumps. De har lite ålder, gissningsvis 60-tal. Det finns hål med resår för klacken och en hårdare sula under. Av någon outgrundlig anledning blev dessa uppenbarligen ingen större hit.

 
Båda föremålen hittades på Kupan Mariedal. För övrigt skall det ställas till med Vintageparty på Kupan på Mariedal lördagen den 15/6. Fotograf, frisörer, lindyhopp, bingo och annat skoj finns att ta del av. Två trattar och jazzsångerska från Klubb Modärn gästar tillställningen. Jag kanske tittar förbi efter att jag spellett rollspel tidigare på dagen.
 
Nu på fredag börjar kupan sin prylrea. Glas, porslin, husgeråd, leksaker, krukor, figuriner, prylar och pinaler - 50% rabatt

1 kommentar:

  1. Det är faktiskt ganska ofta man förundras över hur de verkligen har tänkt när de börjat att serietillverka vissa anskrämliga produkter. Jag vet inte om du har kikat in på min blogg någon gång, men jag hade visade där en äggkopp som var rena katastrofen, den föreställde prins Charles i KARIKATYR, den sålde jag sedan för 29:- på Tradera :)http://loppisloella.blogg.se/

    SvaraRadera