tisdag 7 maj 2013

Fulsöta djur

Jag samlar inte på dom men av någon anledning bor dom hos mig, de fulsöta. Vem har formgivit dem och varför, det kan man fråga sig. Kanske inte med det bästa av resultat men intressant blev det i alla fall. Vissa är mer söta än fula och andra mer fula än söta. De är av porslin, plast, tyg, papp, glas och "annat", från världens alla hörn har de kommit för att bo hos mig.
 
 
 
Bobblehead hund med undflyende blick. Valross med ett öga och utan pipa (?).
Man kan vrida upp den så den går.
 
 
Vargen med kläder får mig att tänka på Disney, men den har kniv i bältet och ser ut att vara mycket nöjd över någon elak plan. Liten ekorre på grön flugsvamp ser aningens snällare ut.
 
  
Glasdjur. Mus, kanin, björn och gris.
 
 
VAD är det här? Eller snarare VARFÖR?
 
 
Djur i plast. Genomskinliga med pastellfärger på öron vingar och tassar.
Söt svan, sött rådjur och skitful mus med vågig kropp.
Varför fick inte den vara söt som dom andra? 

2 kommentarer:

  1. Vilken rolig "inte"samling =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dom är roliga och konstiga. Jag är inte så mycket för prydnadsdjur men dessa är underhållande.

      Radera