lördag 2 februari 2013

Vardagsretro

Idag har jag besökt PMU i Umeå och Nolia barnloppis. På PMU fick jag sällskap av bästa Stina och Daniel. Jag träffade även en gammal studiekamrat med familj, Mikael Armstrand som har Låppis i Anumark. Lite fynd blev det. Ett par armband i mässig och pärlemorinlägg. Två örngott som hörde till de två påslakanen jag handlade där för ett par veckor sedan. Tur att de fanns kvar! En mycket fint monogramerat örngott, tre fina frottéhanddukar i superskick, ett set vintage babykläder och en liten Gefyrskål. På Nolia blev det en del fina barnkläder, bl.a en söt Madickenklänning. Imorgon blir det Loppis på Nolia igen.

När jag kom hem lagade vi tacomiddag och den lilla gefyrskålen fick omedelbart ett användningsområde. Den var perfekt för den hackade löken. Den fick sällskap på bordet av ett par 50-talsskålar i ljusgult och babyblått. På bilden syns även en trevlig glasskål med etsningar, liten Lagun skål och Kryss tallrikar från Gefle. Det känns roligt att använda sina retroskatter till vardags.



Vardagsretro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar