söndag 10 februari 2013

Retro- det gemensamma intresset

Idag var det loppis på Ersboda Folkets Hus. Bra med folk fast alla bord var inte uthyrda. Ibland är det dålig uppslutning på Ersbodaloppisarna vilket jag tycker är konstigt. Det kommer alltid folk och det är billigare att stå där än på Nolia. Hur som helst hittade jag en massa fynd. Det är härligt när man dyker ned på ett bord och hittar en låda med massor av godbitar. "Den vill jag ha, och den, och den" Jag plockade på mig för glatta livet. Lyckades vara först på en låda silversmycken för en mycket billig penning. Det blev flera barnringar och två barnarmband varav ett är emalj på silver från Danmark. Jag fyndade också sex rökfärgade snoddas glas av en mindre variant samt en komplett ishink i rökfärgat glas. Om någon vet var ishinken kommer ifrån och vilken formgivare det är blir jag glad. Jag är mycket nöjd över klockan i vitt och blått, den kommer att passa perfekt i köket. Har länge sökt efter en sådan.

Ett annat lyckat köp var en barngitarr åt dottern. Hon bara älskar musik och gitarrer. Den är nog aldrig använd och handgjord med fina detaljer. Jag hittade även ett set med halsband och stelt armband i tenn. Yngsta systersonen tyckte att det såg ut som lego och det får man väl hålla med om. Jag träffade nämligen honom, min syster och en hel massa andra härliga människor, bl.a ett par från Umeå Retrogruppen på Facebook. Det är så kul att göra nya bekantskaper med vilka man har gemensamma intressen.


De mer färggranna fynden för dagen

 






2 kommentarer:

  1. Den lilla gitarren är en ukulele. Jag har ett barnbarn, 2 år, som älskar vår gula ukulele. Han sitter med faffa på soffan och spelar (vänsterhänt an nån anledning), faffa på gitarr och barnbarnet på ukulelen.Fina stunder =)

    SvaraRadera
  2. En ukulele alltså? Se där! Är inte så bra på musikinstrument men det kanske min dotter blir. Hon älskar att spela på den. Vad härligt att få spela med sin faffa! Lillan stortrivs när hon får plinka på gitarren hemma hos sin mormor och morfar.

    SvaraRadera