fredag 22 februari 2013

Bortglömd Picknick

Äntligen så börjar vi i familjen återhämta oss från en lång period av magsjuka. Det tar verkligen musten ur en. Idag var jag och dottern och hälsade på mina föräldrar och ena syster med sambo i Sävar. Min mor kom med en fin present åt oss systrar. Hon hade visst köpt det till jul men glömt bort det fram till nu. Inte dumt att få så fina presenter bara sådär.

Jag känner igen fenomenet med bortglömda julklappar. Jag börjar själv att köpa julklappar väldigt tidigt. Jag fyndar det mesta på loppis och secondhandbutiker så när jag hittar en bra present eller julklapp så köper jag den och sparar tills det passar att ge bort. Det kan resultera i att jag glömmer vad jag köpt, till vem jag köpt det och för den delens skull, vart jag lagt det. Jag har också en låda med presenter som kan passa vid olika tillfällen. Det är alltid bra att ha om man glömt eller inte hunnit köpa en present till ett kalas eller middagsbjudning. Alltid redo!

Imorgon blir det nog en tripp till Pmu. Vi syns där LoppisUmeå!

Stor bricka och Kökshandduk picknick
från Almedahls av Marianne Westman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar