tisdag 2 april 2013

Retro klädfynd på Facebook

Idag tog jag en liten tur till Kupan. Där träffade jag min kära vän Lillemor som har bloggen Nalta tokut- Välkommen till mitt hörn av universum. Läsvärt om stort och smått. Hon hade inte hittat något men jag hittade två retro barnplagg som fick följa med hem.

Om man gillar att shoppa retrokläder är det ett bra tips att kolla in de sidor som säljer vintage- och retrokläder på Facebook . Ofta är det bra priser, antingen fasta eller i auktionsform. Det är även mycket lättare att ställa frågor om man undrar om storlekar eller fraktsätt. Många är mycket snabba på att svar på frågor och det är ett smidigt sätt att sälja och köpa. Dessutom är det gratis att annonsera.

Det finns flera sidor att botanisera i, både för vuxna och barn.

Här är ett urval:

Retro-marknaden

Köp & sälj retroprylar

Köp&sälj för RETRO-barngrejer

Köp och sälj barnkläder - repro och äkta retro

Kläder från 50-60-70 talet - sälj och köp

Varning! Det är mycket beroendeframkallande.


 
 
De nygamla hängselbyxorna passade Lillan fint. Tyvärr var det omaka spännen på hängslerna så det får jag byta senare. Annars jättefina, lite blekta och något 70-talstrånga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar