fredag 12 april 2013

Ljuva retrohelg

På en kafferast hinner man mycket. Istället för att fint sitta och sörpla kaffe tog jag en liten tur. Först på Piias där jag hittade lite barnkläder för en femma styck. Två plagg var helt oanvända. Dessutom fick jag le ganska mycket när jag såg skorna som finns på bild längre ned. Jag kikade in på Myrorna också. Där hittade jag en röd ljuslykta, "reffla", två fina örngott, glasburk med texten "Gott att förtära" samt en hemlig sak som skall bli present till en viss dam som fyller 40 år.
 
 
Fina örngott i gröna nyanser. Det är tjock fin bomull.
 
 
Burk med texten "gott att förtära" design Catharina Åselius-Lidbeck, Lindshammar.
En sådan röd, eller var det blå, fanns i mitt barndomshem.
Jättefin som godisburk eller till knäcken i jul.
 
 
 Röd ljuslykta, en skönhet. Arthur Percys "Reffla", Gullaskruf.
 
Är du less på slask och tö? Vill du gå torrskodd i alla väder
men tycker att gummistövlar är tråkiga? Då finns dessa hos Piias.
 
 
  
Ansiktsburk..eller jag menar ansiktsmugg.
Jag inviger helgen med en kopp kaffe i damen och herren får vila.
 
 
Imorgon missar jag PMU, det är visst också en gårdsloppis på Ersboda för er som är ute och loppar. På söndag är det stor loppis i Vännäs också. Får se om jag tar mig dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar