tisdag 30 april 2013

Universum och Kupan

Loppis på Universum idag. Det skulle ha öppnat 14.00 men när jag kom trax innan 14 var lokalen redan fylld av shoppare. Jag tycker att det är synd att de inte kan hålla stängt tills den utsatta tiden. Några små fynd blev det. En tavla med korsstygnsbroderi efter Gustav Klimts Portrait of Adele Bloch-Bauer 1. Det blev också tre burkar, tripp trapp, trull i rödvitrandigt. Den största fick tjänstgöra som kaffeburk omedelbart. Jag hittade också två ljusstakar, Orrefors för några enstaka kronor. På ett annat bord sålde de en likadan för 50:-, det var lite skoj.



Kopian och originalet. Bilden lånad från Wikipedia där det även stod att hon knäppte sina händer på tavlan för att hon hade ett missformat finger, där ser man.



 
Jag tittade även in på Kupan som har rea på kläder, skor, mössor etc och textilier. 20:- för vuxenkläder, skor och kappor. 10:- för barnkläder och 5;- för handdukar och örngott. Jag tror det var 5;- för bälten och sånt med. Jag hittade en beige vårkappa till mig, en stickad kofta och en fuskpälsjacka till lillan och ett par babykläder i superskick som jag inte kunde lämna kvar.
 




Jag blev helt förälskad i koftan. Lillan har haft en kofta med foder tidigare men hon har vuxit ur den. Nu funderar jag på att sy foder till denna och kanske sätta en mudd i halsen för den är ganska vid där.

 
Hur rolig var inte denna? Helsydd fot och helt oanvänd.


Jo och så blev det lite handdukar och ett örngott för 5:- /st och ett set nycklar. Välgnagda men fina. Jag hade likadana när jag var liten. Med dom kan man starta allt möjligt, bilen, cyckeln, dockan.

 
För övrigt väntar jag på bilder på Brion från 70-talet från Lycksele. Det känns som om jag köper den om frakten ordnar sig och den har alla vitala delar. Spänningen är oooolidlig!
 
Ha en härlig Valborgsmässoafton RetroUmeå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar