tisdag 23 april 2013

Textil tisdag


Ibland hittar jag en påse loppisfynd som jag glömt bort att packa upp. Tankarna rinner iväg eller så händer något viktigare. Just nu är jag hemma med sjukt barn, för kanske hundrade gången denna vinter. Jag är inte ensam med detta har jag förstått. Vintern och vårvintern har varit tuff för många småbarnsföräldrar. När lillan sover har jag tillfälle att sätta mig med bloggen en stund, eller rota i halvt bortglömda kassar. Det senare har jag gjort idag och hittade dessa textila fynd som fått följa med från Myrorna.
 
En Jättesöt 70-talsskjorta av märket Josie i stl 100. Så charmerande med skepp, sjöhästar och vågor. Ett stort stycke klänningtyg i grönt och orange. Verkligen fin färg och trevligt mönster. Det blir nog en klänning åt mig, kanske med krage och orangea kantband. Två korta längder med klöverblommor- och blad som kanske blir klänning åt lillan eller så finner jag en plats i något av mina fönster någon gång. Märkta "Åhléns 1992 "Clover" Design by Monica Luneburg-Berg".
 

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar