fredag 26 april 2013

Jakt på retrovagn

Nu vill jag ha en retrovagn så man kan köra runt lillan med lite stil. En sittvagn med bra däck, snygg klädsel och helst ingen rost. Är det för mycket begärt? Just nu hänger jag hopplöst mycket i facebookgruppen Retrovagn och hoppas på att en skönhet uppenbarar sig med mitt namn på. Gärna i västerbotten så den inte behöver skickas. Många som säljer bor i södra sverige och är inte så intresserade av att skicka vagnen. Det kan jag förstå. Det är ju en hel del jobb med att paketera något så stort. Det är ju inte kul om den kommer fram trasig heller. Dessutom kostar ju frakten ganska mycket.
 
Jag har satt in en annons som kom i tidningen idag. Jag annonserade i Lokus men kom lite för sent på att jag nog borde annonserat på blocket istället. Jag tror att det är fler som kollar där, både i tidningsform och på nätet. Det blir nog en omgång till med annons tror jag för det är bara två som ringt idag. Det kan ju bli fler i helgen såklart. Jag får vänta och se.
 

Så här skrev jag i min sökesannons.
 
Äldre barnvagn sökes: Sittvagn från 60- 70- eller 80-talet önskas köpa.
Allt av intresse men gärna i gott skick.
Även combivagn med både sitt- och liggdel är av intresse.
 Jag är också intresserad av att köpa fräscha retro barnkläder.
 
Se hela annonsen Här
 
Den första som ringde sa att han hade en gammal sittvagn från 40-talet som sökte nytt hem. Vi tog en sväng för att kika. Så här såg den ut. Ganska rolig med oväntat skön fjädring. Lackad med en ganska gräslig blå metallicfärg och lite rost hade den också. Däcken var förfärdigade av gummilister och de var torra och spruckna.
 
 
Lillan tyckte att det var roligt att testa vagnar.
 
 
Man kunde fälla ihop handtaget så att den tog aningens mindre plats.
 
 
Man kunde ändra från fram- till bakåtåkande med ett lätt handtag. Ganska fiffigt faktiskt. Han ville ha 500:- för den. Det är inte vad jag letar efter så jag hoppade över denna.
 
 
Den andra som ringde hade en Brio sittvagn. Kan den vara från 70-talet kanske. Klädsel av beige bredspårig maschester som behöver en ordentlig tvätt. Lite stenhåliga däck men inte spruckna. Ingen rost och tyvärr ingen suflett. Jag vill ju gärna ha suflett. Ryggstödet var också ganska lågt så lillan fick huvudet utanför och kan därför inte använda sig av att den nästan hade fullt liggläge. Trevlig med två krokar och svart handtag. Jag tackade inte nej och ville avvakta men känner nu att det kanske inte är så praktisk.
 
 
 
För en liten stund sedan ringde en äldre dam från Lycksele som hade en Brio combivagn med orange sittdel och brun liggdel med gul insida. Däcken var visst helt ok men jag har inte sett bild på den. Hon skulle återkomma med bild till valborg. Tyvärr hade inte sittdelen suflett. Attans, det vill jag ju ha. Kan man hitta en suflett till en Brio -73:a? Är mycket sugen på att se en bild på den kan jag säga!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar