lördag 3 augusti 2013

Sommarens klänningsfynd

Vi besökte Beyond Retro i sommar. Det var verkligen en upplevelse. Jag har redan skrivit ett inlägg om det här. Jag hittade två jättefina klänningar. Båda från 80-talet med stil lånad från 50-tal. Båda prickiga. Jag verkar ha en prickig period just nu. Den ena röd med vita prickar den andra svart med multifärgade prickar. Båda satt fint men behöver lite justeringar, till exempel axelvaddsborttagning och korta längden på den röda. Den svarta är tuff med hög hals och öppen rygg. Kanske lite för tuff för mig. På bilden har jag underklänning som täcker halva ryggen, annars hade den varit helt bar. Den har även inbyggd underkjol med tyll.

Vad händer? Gillar jag 80-tal nu? Jag har ju upplevt 80-talets hiskeligheter så jag borde verkligen inte börja gilla det igen.

 
Lite för lång och halslinningen är ju verkligen 80-tal.
Antingen behåller jag det så eller fixar till V-ringning.
 
 
Klänningen har fickor. Det gillar jag
 
 
Öppen rygg. Lite för tufft för mig. Jag kan då inte gå bra-less och då syns ju verkligen bh:n. Funderar på att sätta in en panel baktill. Kanske med stretchspets, det är ju lite 80-tal .
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar