fredag 2 augusti 2013

Nya muggar till min samling

Jag hittade för flera år sedan ett gäng fina muggar. Jag var på besök hos svägerskan i Sundsvall och for på en loppis som ligger på Tynderö. Vid kassan har de muggar för 1 :-. I den bingen hade jag skattjakt och hittade en efter annan i olika färger. Det blev sex stycken i sanna stil fast olika färg. Muggarna är från Staffordshire och blev snabbt favoriter här hemma. Det var först när en av dem kramade golvet lite för snabbt som jag började leta efter nya. Jag ville ersätta den turkosa mugg som gick i bitar. Det var inte så lätt. Det visade sig att det fanns ett helt hav av liknande muggar, med annorlunda dekor, annorlunda öra, rätt form men fel blommdekor. Ja det var svårt helt enkelt.

Jag letade på Tradera också men märkte snabbt att det var fler än jag som gillade just den sortens muggar Dessutom blev det för dyrt med frakten på enstaka för att det skulle kännas värt. Jag har efterlyst dem på Facebooks köp- och säljsidor och det är där jag fått flest napp. Människor som ser annonser på muggar från Staffordshire "taggar" mig och tipsar om att de finns till försäljning. Jag blir verkligen glad över hur många som helt osjälviskt hjälper mig att hitta det jag letar efter. Ofta är de inte de som jag letar efter då Staffordshire har gjort otroligt många olika modeller men ibland blir det rätt. Jag fick hem tre superfina i grått igår som är köpte från Facebook. De har en stor vit blomma på sidan. Jag dricker kaffe ur en av dom just nu! 

 
 
 
Nykomlingarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar