torsdag 1 augusti 2013

Borta bra men hemma bäst

Semestern har varit underbar. Vi har upplevt så mycket roligt och sett så mycket fint men nu är det skönt att vara hemma igen. Jag har packat upp loppisfynden, diskat och ställt in i skåpen. Några fynd har det blivit även om det inte blev överdrivet många loppisbesök.
 
Vi besökte Stockholm där vi bland annat handlade på Beyond Retro. Klänningarna som jag fyndade där kommer i senare inlägg.

Nästa anhalt var Norrköping där vi bodde i en stuga på en härlig liten camping. I byn bredvid hade de hembygdsdag "Näknadagen" (Om man tar bort prickarna, ja.. det fnissade vi åt.)

 
Näknadagen
 
 
En billig och bra loppis i härlig sekelskiftesvilla
 
 
Det var marknad och loppis i ett vackert gult sekelskifteshus. Jag hittade två tallrikar, Ruter från Gefle, en vacker kanna i handblåst glas och en gardinkappa med retromönster
 
 
Jag hade verkligen sett fram emot "Himpaloppisen". Loppisen som brukar vara på helgen i Norrköpings Himmelstalund. Förra året som jag besökte den var den superbra men i år hörde vi att de fått flytta och de flesta säljarna hade svikit. Så synd! Vi for inte ens dit.
 
 
Centrumloppis gav skralt med fynd. Lite textil. Vasen i brunt och klart glas kommer från Hela Människan. Bra priser och välfyllt men vi var där för sent på dagen. Vi hade även tänkt hinna med Erikshjälpen men vi hittade av den varmaste dagen så vi var slaka och orkeslösa.
 
På vägen upp stannade vi i Sundsvall hos svärmor och svägerskan med familjer. De har koll på loppisarna i och runt Sundsvall. Först besökte vi en loppis i Sundsbruk med mycket bra priser. Där köpte jag en del barnkläder, barn- böcker och lakan.
 
 
Sedan körde vi in till stan där det fanns en fullpackad loppis i en källarlokal. Höga priser generellt och jag hittade inget men min man hittade en svart trenchcoat och svägerskan en vacker klänning som passade henne perfekt.
 
 
Sist men inte minst for vi till en stor loppis i byn Hamstad utanför Sundsvall. Tre våningar med allt från himmel till jord. Utanför stod ett tält med styckepris 5:- på allt. Där hittade jag påsk- och sommardukar, en liten pärlbroderad börs, hårspänne, tre ljusstakar från Bohemia Glass och ett broderat förkläde.
 
Nu hoppas jag att det kommer att vara lite bra loppisar i Umeåområdet snart. Sommaren är ju inte slut för att semestern är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar