onsdag 5 juni 2013

Valfri klädsel

I sommar är vi bjudna på två bröllop. Det är verkligen jätteroligt att få ta del av deras stora dag. Det är spännande att få se hur de har planerat, ordnat och pyntat. Vad blir det för mat? Vad kommer brudparen att ha på sig? Hur kommer ceremonierna att se ut? Jag minns när vi gifte oss 2011 och hur mycket som behövde planeras och hur nervös man var att allt skulle bli bra. Även om vi hade ett ganska avslappnat bröllop med Buffé och snabb borgelig vigselceremoni utomhus så var det hundratusen saker man behövde tänka på. Det känns skönt att bara få komma och njuta av en bröllopsfest med gott sällskap, musik och god mat.

Det är ju i och för sig vissa saker man måste planera och tänka på. Vad skall jag ha på mig? Min man har ju en fin kostym och sedan är han klar. Jag har ju lite fler valmöjligheter på gott och ont. Jag har börjat fundera på vad det skall bli för klänning. Självklart vill jag att det skall vara retro men jag kan nöja mig med repro om jag hittar en femetta i någon butik. Mottager gärna tips!

En fin klänning har jag hittat på en köp och säljgrupp för retrokläder på Facebook. Den är hellång och har fjärilsärmar och omlottskärning vid bysten. Svart botten med blå och vita blommor samt gröna blad. Är det för mörkt för bröllop? Det står valfri klädsel på inbjudan. Jag har väldans svårt att hålla mig från svart, åtminstone som bakgrundsfärg. Jag måste ju ha två klänningar för jag tänker inte ha samma på båda bröllopen!



Hatt eller Fascinator? Är det mycket varmt får man ju dåndimpen med hatt.

 
Ett annat exemplar. Dessa har jag gjort själv. Det passar ju med det blåa men tyvärr syns inte de svarta detaljerna så bra nu när jag blivit brunett. Jag kanske får göra mig några nya så jag har några att välja mellan.

 
En till möjlig klänning men denna kanske är lite för vardaglig. Dessutom ganska mörk med min älskade svarta bakgrund. Denna går strax under knäna och har fickor vilket jag gillar. Den har liten snibbkrage och dragkedja fram. Fyndat på PMU.

 
Jag är dessutom riktigt nöjd med min kortare frisyr. Tack kära S för den. Tur man har duktiga vänner så man får byta till sig en klippning och färgning. Lite 20-talskänsla tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar