fredag 28 juni 2013

Semesterplaner

Det blir mycket textil nu. Jag är jättesugen på att sätta mig vid symaskinen och bara sy, sy, sy. Tur är det väl då att jag fått semester idag. Nu när arbetsdagen är slut har jag fem veckors semester framför mig. Jag har redan lite ångest över att den snart är slut. Jag skall hinna klämma in en hel massa. En resa ner till Norrköping med diverse stopp på vägen ned och upp, två bröllop, en resa till Skellefteå för att hälsa på lillasyster och så vill man hinna vara i stugan och självklart gå på så många loppisar som bara är möjligt.
 
 
 
Påslakan i vitt och brunt. "Ofelia" av Wanja Djanaieff. Stora blommor, har även sett mönstret med mindre blommor.
 
 
Supersöt klänning i lillans storlek. Nylonmaterial och från 50-talet gissar jag.
 
 
Juniorpåslakan och örngott. Blå bakgrund och söta katter och garnnystan. Tyärr tvättat med parfymerat tvättmedel men efter sanering blir det perfekt i lillans säng.
 
Allt fyndat på Kupan Mariedal, Umeå.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar