måndag 3 juni 2013

Grönt glas från Kupans rea

I fredags började ju Kupans rea på prylar. Jag hade kikat på några fina glas i grönt dagen innan och hoppades att de skulle vara kvar till rean. Det var de. Fyra felfria glas som jag antar är menade som grogglas. De har samma färg och känsla som min servis från Lindshammars glasbruk men vet inte om det är i samma serie. Om någon av er kunniga där ute vet så får ni gärna upplysa mig. Jag hittade även en rund vas i grön glasmassa och den karaktäristiska krackeleringen som skansenglas har.

Börjar känna peppen inför söndag då jag och sex andra från Facebookgruppen Umeå Retro skall ställa till med Loppis. Vi håller till i kvarterslokalen på Hermelinvägen 202A, Mariedal. Annons kommer i VK och Folkbladet Onsdag 5/6, Fredag 7/6 och Lördag 8/6 samt på Lokus där annonsen redan finns. Kika på den här. Där finns även lite bilder på det som kommer att säljas.



 
Rund vas i ljusgrön glasmassa. Skansenglas.


Fina tillsammans. Men är det samma servis?
De har ju inte samma knyx som de andra men samma nyans.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar