torsdag 16 maj 2013

Loppis på dagis

För ovanlighetens skull stod jag och sålde på loppis idag. Det var förskolans dag och jag och några andra föräldrar stod på förskolans gård och sålde. Det var ingen större ruljans men jag blev av med lite prylar. Jag investerade i ett tapeseringsbord på Jula för 149:-. Jättesmart om man behöver ett loppisbord någon gång då och då. Lätt att fälla upp och ihop, dessutom har det ett handtag på sidan som gör det lätt att bära. Jag täckte det med mitt tuffa 80-talstyg i svart, vitt rosa och grönt. Jag kutar mycket på loppis och det är väldigt lätt att köpa massor av fina barnkläder. Det är väldigt sällan som jag köper något nytt. Det betyder ju också att det blir väldigt fullt i garderoben.
 
Inför loppisen gick jag igenom hela Lillans garderob och där fanns en hel del plagg som blivit för små, opraktiska eller dubbletter. Urväxta stövlar, gympaskor och sandaler fanns det också en del av. De finaste godbitarna sparar jag om vi får för oss att skaffa fler barn. Det är dock omöjligt att spara allt. Jag tycker att det är ett utmärkt koncept att köpa och sälja barnkläder och prylar. Det känns bra att använda kläder som är ordentligt tvättade så de inte har giftiga substanser. Jag tycker också att det känns onödigt att bidra till den lavinartade nyproduktionen av prylar och kläder och det känns som om jag gör en insats för miljön. Det skadar ju så klart inte att det är så mycket billigare att köpa secondhand än nya kläder.
 
 

 
Lillan hittade påsen med små mjukdjur.
 
 
En gul kräfta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar