onsdag 1 maj 2013

Jag har bestämt mig

Ok nu blev det så här. Jag har bestämt mig. Jag köper Briovagnen från Lycksele. Jag fick bilder på den idag och jag gillar verkligen chassit med svart handtag och svarta hjul. Dessutom har den två krokar så man kan hänga en skötväska och stor korg under så man kan shoppa mycket. Klädseln på liggdelen är nött på kanten så det blivit hål. Jag kanske kan lappa lite så det blir snyggt. Annars följer det också med ett lock i fint skick och sufletten är visst också fin. Jag gillar den brun/gula färgsättningen.
 
Sittdelen har ju tyvärr ingen suflett men det får jag leva med tills jag hittar en annan sittdel. Lite svårt att se skicket på tyget men är det mycket solblekt får jag väl färga det. Jag får den visst levererad till Umeå imorgon också! Ruskigt skönt att slippa skicka med post eller bussgods. Jag börjar faktiskt fundera på om jag skall sy en ny klädsel framöver.
Jag menar, man har ju inte nog för sig, eller?
 


 
Det ljusa på sufletten är en ljusreflektion. Som man kan se på bilden
skiner metallen igenom på kanten av liggdelen. Det blir till att laga.
 
 
Medans min man och min far bytte till sommardäck (jag vet, lite väl sent) hade jag dockvagnsspaning i mitt barndomshem. 90-talare som min lillasyster kört flitigt.
 
  
 
Denna har jag och min storasyster lekt många gånger med.
Jag har tidiga minnen av att ha suttit i den själv.
 
 
Lillans nya vrålåk från 2013. Klänningen är hemsydd från 50-talet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar