lördag 11 maj 2013

Familjen Mellberg drar på Loppisrunda

Idag var hela familjen Mellberg på loppisrunda. Då får jag försöka komma till freds med att inget går speciellt fort eller smidigt. Svårast av allt är att komma ut ur lägenheten och in i bilen. Det är inte jag som är sen, det är inte lillan som tjorvar. Nej vi står och väntar på pappan i familjen som "bara" måste duscha först och prova sina nya skor. Cirka en timme för sent och utan större förhoppningar att göra storfynd beger vi oss till första anhalten. Missförstå mig rätt, jag älskar att min man följer med mig på loppis, ibland.
 
 
Första anhalten var en loppis i en lagerlokal utanför Ö&B. Den öppnade kl 10.00 och det var två utställare med en hel del bord. Tyvärr inte så mycket matnyttigt kvar men jag fyndade en jättestor stickad pläd för en tjuga. Den hade vi i vagnen och det behövdes för vi blev frusna av den iskalla lagerlokalen och inte var det härligt ute heller.
 
Nästa loppis var på Teg. Det var en lägenhetsloppis där de sålde ut en stor mängd bohag. Textilier, porslin och kläder bland annat. Jag hittade en del söta dukar, en scarf i brun, vitt och rosa samt silverörhängen, kalevala tror jag, märkta 925 på kroken. Ett sött somrigt tyg, en grytlapp och ett rosarandigt förkläde följde också med hem.
 


Kopp från Staffordshire. Inte de jag samlar på men samma färg som jag gillar skarpt. Den kanske får flytta framöver.



 
Sedan kikade vi lite snabbt på PMU. Jag hittade ett fint brickband med rosor och hjärtan men annars var det inget som föll mig på läppen. Min man fick ta lillan medans jag sprang runt. Han har också en skinnjacka på sig som jag fyndat på en loppis. Supersnygg i brunt tjockt skinn, 70-tal.
 
 
 
Sista anhalten var en sommarloppis i Obbola. Jag svängde in i Obbola och letade. Jag vet att det finns en loppis i ett garage där som brukar vara öppet. Jag hann bli ordentligt irriterad över den dåliga skyltningen och sedan var det inte öppet där jag trodde det var. Vi for hemmåt och då såg jag en skylt som ledde ned på ett sommarstugeområde. Man kan ju inte fara hem besegrad så vi körde ned. Det var en man som hade en loppis i ett uthus på gården och mattor i en carport. Det fanns lite glas och vaser som säkert var värt priset men inget som jag föll pladask för.
 
 
Han hade två buntar med påslakan och underlakan för 50:-/st som jag gillade och lyckades få köpa bara båda påslakanen för 50:-. Underlakan för 90 cm sängar har jag ingen användning av. Jag frågade om han skulle fylla på med mer under sommaren och det skulle han inte. Ok, då vet man liksom. Läste på Facebboksidan Umeå Retro att många fyndat fina saker idag.
 
God fyndhelg allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar