fredag 13 september 2013

Litet förkläde

Barnkläder som ser ut som vuxenkläder är ju en liten svaghet hos mig. Om de dessutom är gjorda med tanke, skicklighet och kärlek är jag såld. Häromdagen hängde det ett litet förkläde i all sin ensamhet på kupans barnavdelning. Det fick följa med hem såklart. Det var först i efterhand som jag upptäckte exakt hur fint det var.

Jag har tänkt använda det till lillan som klänningsalternativ med leggings och tröja under eller som på bilden över en klänning. Varför inte använda fina förkläden till vardags tycker jag. Ibland blir jag sugen på att använda mina egna midjeförkläden bara sådär utanpå klänning bara för att det är snyggt och praktiskt, men då skulle väl folk tro att jag var spritt språngande galen antar jag. Enklare att spöka ut barnen för då är det bara lekfullt.

 
Fint bakifrån
 
 
Och framifrån. Gulligt mönster tycker jag, djungeldjur och palmer. 50-tal.
 
 
Ena fickan har en elefant..
 
 
...och den andra en giraff
 
 
På baksidan av framstycken finns ett hjärta <3
 
 
Ett annat förkläde. Tyvärr solblekt men sött med broderade kaniner på bröstet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar