söndag 15 september 2013

Kvartersloppis på Berghem

Idag tog jag och bästa S en loppistur. Egentligen hade jag tänkt besöka gamla slakteriet som hade öppet både lördag och söndag. Jag fick lite tidsbrist så vi besökte två loppisar som var närmare. Den första var en kvartersloppis på Berghem. Flera hem sålde saker på garageuppfarterna. Jag gillar sådana loppisar, man kan ofta hitta fina saker billigt. Mina fynd var dock ganska få, en barnhängare i form av en elefant som jag missade att fota. Den får ni se vid senare tillfälle. Jag hittade också en lång stickad kofta från Indiska, inte så retro, men skön till hösten. Nedan får ni se lite bilder från kvartersloppisen. Vissa bord hade riktigt fina saker.  
 
 
 
 Fina burkar
 
 
 
Jag tror att de finns en och annan som skulle ha älskat denna gardinkappa.
100:- Jag köpte den inte
 
 
Fint porslin
 
 
Dessa gamla exemplar av Hemmets Veckotidning skapade habegär
 
 
Helt underbara omslagsbilder 
 
Den andra loppisen var på Marieberg i en kvarterslokal. Jag hittade lite barnkläder annars var det skralt även där. Det var dock underbart att få komma ut på en loppissväng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar