onsdag 3 juli 2013

Vad är klockan?

Ett av gårdagens fynd från Pmu var detta söta lilla armbandsur. Mekaniskt verk märkt på boetten Lemania, Swiss Made. Inga stämplar eller andra märkningar och lite repor på glaset men tickar och går. Den håller till och med tiden. Jag har haft den på mig hela dagen och trivs med den. Jag köper ibland klockor på loppis om de fungerar och är prydsamma. Helst mekaniska men batteriklockor kan ju också vara fina och roliga. Däremot är jag så dålig på att byta batterier att de blir liggande när batteriet är slut.
 
Jag slutade bära armbandsur ungefär samtidigt som jag skaffade mobiltelefon. Varför förstår jag inte rktigt. Jag menar, det är ju inte precis enklare att rota runt i väskan och försöka hitta en egentligen allt för stor smartphone för att undersöka vad klockan är. Med ett armbandsur behöver man enbart lyfta armen och möjligtvis virda underarmen något. På senare tid har jag börjat se armbandsur mer som ett smycke vilket av någon anledning verkar göra det enklare för mig att använda det igen.
 
 
Jag googlade Lemania och upptäckte att det finns nog många som älskar märket att de skapat The Lemania Appreciation Society, Som man kan besöka här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar