onsdag 10 juli 2013

Gårdagens loppande

Gårdagen bjöd på Loppisrunda med en vän. Vi besökte PMU som dagen i ära var mycket välbesökt. Det märks att alla loppissugna fått semester och ägnar sig åt sin favoritsysselsättning istället för att påta i trädgården eller bada i havet. Det blev skralt med fynd för mig. Enbart ett par silverörhängen, ett digitalt armbandsur och en leksaksspegel i röd plast.
 
Vi begav oss sedan ned på stan för ett gammeldags caféhäng. Ett sådant man hade tid för varje dag när man var ung och barnlös. En god vän från ungdomen som numera bor i England var på semester i Umeå och då måste man ju passa på att träffas. Där lyckades jag också förlägga silverörhängena så de finns det ingen bild på. Som tur var hittades de igen så jag får dem tillbaka senare.
 
På väg hem smet jag in på Kupan Mariedal. Där hittade jag dagens fynd. Ett grönt sovsäckstäcke i fint skick med vackert mönster i rött och vitt. Jag köpte också grönt manschestertyg, en söt gardinkappa och ett litet syetui.
 
 
Gårdagens fynd
 
 
Caféhäng på Bibliotekscaféet med goda vänner. Semester gör inte ont!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar