lördag 19 januari 2013

Välkomna till min nya blogg

Vintage, retro, antikt och gammalt, visst är det underbart?
I den här bloggen kommer jag att skriva om mina fynd och andras, om vintage stil- och inredning, mode, arkitektur, textil, inspiration och tips.

Vem är jag då? Jo, jag är en Umeåbo med kärlek till vintage och retro. När tillfälle ges springer jag på loppis och auktioner. Jag är speciellt intresserad av smycken och har en blogg som avhandlar detta i mer detalj. Titta gärna in på vintagesmycket.blogspot.com, men en och annat smycke kommer nog att hitta även till denna blogg.

Jag har inte någon tidsperiod som jag är mer intresserad av utan det som är vackert, charmigt eller roligt finner ett hem hos mig. Jag samlar även på visst porslin, glas och kuriosa. Just nu spanar jag efter Gefles Pigg och Kryss samt Blå vinranka.

Jag har en man och en liten flicka på två år och därför är jag också intresserad av barnrelaterade retroprylar- och kläder. Jag syr gärna barnkläder efter retromönster, eller ritar av och gör egna mönster efter gamla förlagor. Retrotyger är extra roliga att använda sig av och återvinningstanken är en självklar del i mitt skapande och återskapande.

Periodvis säljer jag även sådant som jag köpt på loppis och auktion. Då använder jag mig av www.tradera.com eller någon av www.facebook.com ´s köp och säljsidor för vintage och retro. Jag kommer att tipsa om sådant jag säljer här på bloggen. Kanske hittar ni något som faller er i smaken.

Jag kommer att skriva om det jag tycker är fint och roligt eller kanske fult och tråkigt. Det som intresserar mig helt enkelt. Jag hoppas att jag även får höra era åsikter så skriv en rad och berätta vad ni vet eller vad ni känner för det jag skriver om.

Välkomna till Vintage Spyglass!

En liten del av min samling vintagebroscher

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar