söndag 20 januari 2013

Religiös nostalgi

Jag är själv inte religiös men tycker att vissa kristna motiv är charmiga. Det kan bero på att min mormor var kristen. Jag följde ofta med henne till kyrkan när jag var liten och är uppvuxen med en generell kristen underton. Ja, konfirmerad är jag också. När hon dog ärvde jag en tavla med ett kristet ordspråk och den är en mycket kär ägodel. På ett eller annat sätt har små tavlor, ofta med änglar och barn, nästlat sig in i mitt annars gudlösa hem. Helt okaraktäristiskt enligt min egen åsikt. Jag är väl helt enkelt en religiös nostalgiker.

De två små tavlorna i relief är favoriter.
Fyndade gratis på Returbutiken i Luleå
 
Denna tavla ärvde jag av min mormor.
Ordspråk broderat på papper
 
 
Denna fick min dotter i present.
Tryckt motiv på wellpapp
 
 
Vykort med änglar och barn.
Dessa hittade jag på köp och säljsida på Facebook nyligen.
Kunde inte låta bli.
 

2 kommentarer:

  1. Jag har nog några superfina tallrikar med dessa motiv på ute i huset... Det kanske hon vill ha?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter mycket intressant. Jag vill gärna se hur dom ser ut. När du får möjlighet får du gärna fota och skicka bild.

      Radera