tisdag 10 december 2013

Retrosömnad med julkänsla

Jag är inne i ett stimm. Jag syr och syr. Det är så himla roligt. Jag bara längtar tills jag får tråden till min overlock så att jag kan börja sy på den. Nu syr jag på min Husqvarna Viking H Class E10. Ingen värstingmaskin men den har några stretchsömmar och fungerar fint.

Dagens projekt var en julklänning till lillan. Mönstret kommer från boken "Sy till Barnen 0-4 år" som jag använt mig av mycket. Tyget kommer från en julgardin som jag fyndat på Myrorna. Fodret är ett rödvitrandigt tyg från 10-gruppen, köpt på från Kupan. Jag känner mig riktigt nöjd med den men kommer att lägga till mer vidd i kjolen nästa gång jag syr av mönstret.

Jag har också använt mig av prymtång för första gången. Jag köpte en på Åhléns som har ett förvånande gott sortiment av Prymvaror. Jag har också beställt färgade tryckknappar från 3exter.se om har ett stort utbud av sömnadstillbehör. Det känns lite roligare än vanliga metallknappar.

 
 
 
 
Och så smyger sig ett plagg i modern trikå in!
Tänkte bara visa denna tunika som har tillhörande svartvitrandiga tights till.

1 kommentar: