onsdag 20 november 2013

Mer gult

Som jag tidigare nämnt har jag en vurm för gult just nu. Det har resulterat i att jag satt saxen i ett påslakan för första gången. Det sved men någon gång måste man väl prova. Påslakanet är av en stadig bomull med ränder i gult och vitt.

Det blev en klänning till lillan som hon skall få i julklapp. Jag har också köpt några fina och roliga dragkedjor i olika färger på en köp- och säljsida på Facebook. En av dessa fick pryda klänningens rygg. Jag blev riktigt nöjd men har inte hunnit prova för dottern hann somna innan jag blev klar. På tal om jul så har jag fixat mig själv en julklapp. Jag sa åt karln: Tack för att du köper mig en overlocksymaskin i julklapp. Han: Öh ok.. Jag är inte säker på att han vet vad det är ens.

Lidl har ibland en kampanj med mycket billiga overlockmaskiner och det är därifrån den kommer. Vi har ju inte Lidl i Umeå men pratade med svärmor som köpte ut. Hon bor i Sundsvall där dom har två. Maskinerna brukar försvinna snabbt så det var tur att det fanns någon kvar. Det skall bli spännande att prova sy med en "Olle", det var länge sedan. Om allt fungerar som det skall blir sömnaden enklare och snyggare, lite proffsigare liksom.

 
Så här blev det. Ränderna i mitten på framstycke och ärmar.
 
 
Det skulle behöva strykas men ni får hålla till godo
 
 
Dragkedjan i ryggen har spetsmönster. Lite ovanlig och söt.
 
 
På baksidan blev det snyggare med gult mitt på ryggen så den vita dragkedjan syns bättre.
 
 
Vit snedslå i hals och kjolfåll.

1 kommentar:

  1. Nä men oj så fin! Nu blev jag sugen på att försöka sy något fint till mig själv...

    SvaraRadera