söndag 13 oktober 2013

Loppisrunda på Röbäck

Jag och min lillasyster tog en loppistur idag. Vi var ganska tidiga då vi tänkt oss till travet och det brukar bli lång kö tidigt. Vilket var tur för det var även loppis på två andra ställen på vägen till travet. Jag hittade en barnflytväst men inget annat där. Väl på travet hamnade vi långt fram i kön, som blev en lång och ringlande sådan. Jag fyndade en hel del och fick lite hjärtrusning när jag började gräva i en påse under ett bord vilket genererade de bästa fynden för dagen.

 
Påslakan i grönt och vitt med John Blund. Superfin kvalitet. Påslakan med månar. Motsatt färgsättning på andra sidan. Påslakan och två lakan eller om det är ett delat påslakan i gröna blå och gula nyanser.
 
 
Närbild på blommorna
 
 
Lite barnprylar. Brio byggset, barnmönster, tre barntavlor varav en signerad Hummel. Nöjdast är jag över memoryspelet som har fantastiska bilder. En riktig nostalgitripp. Jag lekte mycket med exakt ett sådant memory när jag var liten.
 
 
Leksakslådorna. Briomec 85, Memory
 
 
Fina barnböcker, pärlbroderat bälte, svan i plast, Smyckeskrin
 
 
Sedan körde vi till Mantelvägen där de har öppet när travet har loppis men nu även måndagkvällar 18-20. Där hittade jag det blå tallriksstället. Resten från travet. Tre blå/vitrutiga burkar (5:-/st!) Grön glasburk med lock, hyllbård, liten ISI vas, två lila ljusstakar, orange potatisskalare (vi hade en likadan när jag var liten), svart skinnbörs. 
 
 
 
 
Lillan fick ett halsband med äkta rispärlor som jag fyndade på en flyttloppis på Röbäck som vi besökte efter Mantelvägen.
 
 
Hyllbård
 
 
Svanen är underbar!
 
 
Silverkedja med stenhjärta från flyttloppisen. Brosch i form av en ros i ben.
 
När jag köpte den kom en gubbe bakom mig och sa:
"Krimskrams. Det där är plast!"
"Nehej du gubbe lille, det är ben!"
Fick jag lov att svara.
 
Gubbar!
 
Det var en mycket trevlig dag men min syster. Jag träffade också några av medlemmarna i Facebookgruppen Umeå Retro vilket alltid är roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar