söndag 9 februari 2014

Loppis i goda vänners lag

Denna helg har jag hunnit med loppis båda lördag och söndag. Pmu på lördagen och Travet idag söndag, inte illa alls. På Pmu blev det mycket glas, en service med 7 koppar och fat samt gräddkanna i tunnaste glas med aningens gul nyans. Det blev även tre assietter i ljust rökgrått, även de lövtunna. Jag har hittat mitt livs första Marjatta Metosovaara, tyget heter Pitsi (spets). Ett riktigt fynd som jag är mycket nöjd med.


Detta är mina favoritfärger. Pitsi finns visst flera färgställningar, Brun/vit/lila, Grön/lila/rosa, Brun/vit/grå. Det är de jag har hittat vid googlesökning men det kan ju finnas flera så klart.







Jag lyckades få med mig två goda vänner till travet så det blev extra trevligt. Väl där träffade jag även flera från Facebookgruppen Umeå Retro, bland annat Mikael Söderlind som har butiken Pryl 1900. Det var ganska skralt med fynd tyvärr men jag hittade lite silversmycken bland annat 9 par örhängen och en fin filigranbrosch. Det blev även några barnvagnshängen och leksaker till dottern. Ett helt gäng oanvända monchichibroscher följde med på slutet. De har bjällror på svansarna och sombreros. Lustiga filurer och helt i nyskick. 

Vi kikade in på Mantelvägen också. Det är ju alltid trevligt. Där hittade jag en söt broch i form av en gitarr med tre strass på. Glömde tyvärr att fota den så den får ni se vid ett senare tillfälle.


Ett mindre parti fina barnvagnshängen. 


Mexikanska Monchichi?


Silver och lite mer silver



Jag hittade denna söta plastburk i form av ett hjärta på Myrorna i fredags. De hade alla hjärtans dagsskyltat. Märkt Made in Danmark, Erik Kold. Katten Zeddicus fick vara med på ett hörn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar