torsdag 13 mars 2014

London Baby!

Helgen innehöll sightseeing, fish and chips, shopping och ett och annat besök på puben. Vi har varit i London. Det var faktiskt första gången för mig men det blir inte den sista. Min man och hans vän ville fara och se Alexander Gustavsson gå match (MMA) Vi damer tackade inte nej, utan följde med för att se musikal och shoppa. 

Jag såg fram emot att kika på Londons secondhandutbud och jag blev inte besviken. Vi besökte bland annat Brick Lane där vi hann med två större secondhandbutiker.



 
Den första var en stor retromarknad belägen i en källare. 
Där sålde små företag retro och vintage. Det var blandat i både kvalitet och ålder.





På vägen träffade vi en trevlig ung tjej som tipsade om Blitz. Enligt henne var det Londons största secondhandbutik. Den var verkligen värd ett besök. Välsorterat, snyggt inrett och proffsig personal.





  Här kan man gå i timtal



Jag samlar ju på broscher så det var svårt att låta dessa ligga kvar, men det var lite för dyrt.


En mörklila klänning...


..och en röd med vita detaljer fick följa med hem


Vacker gatukonst


Vi tog en paus på puben Blessing 
De hade en mysig atmosfär och en vacker lampa.



Drottningen bor flott



Försiktig grönska. Vår!


Piccadilly



Bye bye!

1 kommentar: